10. toukokuuta 2010

Hyvätytär

     Olin siis suunnitellut, etten tänä Äitienpäivänä hommaa mitään lahjaa, kun syksyllä olisi viiskytvuotissynttärit. Mutta traditionaalinen pikkusysteri ja Hyvätytär da Costa olivat planeeranneet kaiken täydellisesti. Kakkuaineksiin oli mennyt 60 e. Kun Hyvätytär herätti minut aamu 11, raavin kilon unihiekkaa silmistä, tiskasin jo vuorokauden lilluneet tiskit, nappasin muovipussiin vuoden lainassa olleen tupperware-astian sekä avaamattoman kiinalaisen teepakkauksen äidille lahjaksi.
     Kukat mun oli sentään tarkotus ostaa, mutta Hyvätytär ehti ensin.
     Äiti, olen pahoillani.suhteellisen tööt enkä jaksanut sosialisoida. Mutta onneksi äiti ymmärtää, kun on itsekin aikoinaan tehnyt yötöitä. Kun muut söivät, istuin nyrpeänä olkkarissa katsomassa Frasieriä.
     Osa vieraista lähti jäimme hetkeksi höpöttämään Hyvätyttären ja Äidin kanssa. Huomasin sängyllä lojuvan IKEA-kassin, jossa oli kirppikselle meneviä vaatteita. Sovitin niitä ja mukaan tarttui mm pikkusiskon yläasteajoilta peräisin olevat farkut! Sekä mikrosortsit, joiden en olisi koskaan uskonut sovivan minulle.
     Ryöstimme äidin ja kinastelimme siitä, kumpi veisi ruoantähteet omalle ukolleen. Nukuin kotimatkan autossa ja koitin miettiä, mitä ihmettä keksisin ennenkuin Halipeppu palaisi kotiin. Mutta juuri kun olin riisunut ulkotakin ja käynyt pissalla, kuulin hissin kolinaa rappukäytävässä. Halipeppu oli ajoissa <3

Ei kommentteja:


Hae tästä blogista