14. marraskuuta 2009

Kanankoipiraato


Viimeyönä töissä ei tapahtunut mitään erikoista, 13. perjantaista huolimatta. Anna Puu soitti yökerhon alakerrassa, mutta minä en baaritiskin takaa päässyt sitä kuulemaan. Unelmavävyjen tahdissa sekoitin improvisoidun Tom Collinsin charmikkaalle herrasmiehelle ja Pingviinin fiinille naishenkilölle. Joku unohti luottokorttinsa maksupäätteeseen. Ainakin jollakin oli huono tsägä. Ja taas piti opetella hinnat uusiksi. Thank God meillä Suomessa ei ole 1 tai 2 centtisiä.
Mun mies on lähdössä reissuun. Se on muutaman päivän poissa työpaikkansa virkistäytymistoimenpiteissä. Saan tilaisuuden jatkaa puhdistautumisprosessiotani kaikessa rauhassa, ilman silmien pyörittelyä ja "voi sua"-kommentteja. Mehupaastoon en jaksa nyt ryhtyä, sillä koko suolentyhjennysmissio tuntuu tällä hetkellä ajatuksena turhan rasittavalta. Jotain uutta tahtoisin testata. Löytyisiköhän goopista vinkkejä?
Mulla on menossa toinenkin testi. Tiedäthän, kun joillekin kämpän siistinäpito tapahtuu kuin itsestään ja toisille se taas vaikuttaa olevan uskomattoman vaikeaa? Pienet jutut, jotka voivat olla yllättävän häiritseviä. Kuten tyhjän WC-paperirullan jättäminen telineeseen, kylppärin lattian ja WC-istuimen pyyhkiminen suihkun jälkeen ja asioiden lojuminen joka puolella. Miksei likaiset kalsarit löydä pyykkikoriin, vaan levittäytyvät viikoksi sängyn ympärille? Miksi on niin vaikeaa asettaa tyhjät kaljatölkit roskiskaappiin asti. Ne jostain syystä aina jäävät tiskipöydälle näytille.
Minulla on missio. Seuraan ja raportoin edellispäivän kanankoipiraadon kohtaloa seuraavina päivinä. Itse koen ruoantähteiden ohjaamisen roskikseen jotenkin luonnollisena. Mun miehellä on välillä tapana "unohtaa" omansa lautaselle ja jättää likaiset astiat lojumaan keittiöön, ikäänkuin ne siitä itsestään katoaisivat. Mulla on hyvä mies. Hän kyllä tiskaa, jos pyydän. Ja pesee minunkin pikkuhousut. Mutta joskus...grrr. Minä olen päättänyt olla nalkuttamatta. Viestin voi saada perille nätilläkin tavalla.
Jokaisella jonkun kanssa kimpassa asuvalla on samat ongelmat, eivätkä ne miksikään muutu. Minulla on kaksi siskoa, ja meillä kaikilla on omat siivoustapansa. Olen oppinut olemaan häiriintymättä pikkuseikoista sen kummemmin. Haluan todistaa, että ärsyttävät asiat voidaan kääntää huviksi.

Tsingeling.


Ei kommentteja:


Hae tästä blogista