13. marraskuuta 2009

Puhdistusvietti


Olen menossa työhaastatteluun. Kynnet lakkasin jo edellisenä iltana persikan värisiksi, varpaan kynnet myös. Tänään pesin hiukset, hoisin kuivat latvat, meikkasin ja suihkutin lempihajuvettä hiuksiin ja kaulan lämpimälle iholle. Melkein unohdin pestä hampaat.
Saa nähdä miten käy. Kymmenen minuutin päästä pitää lähteä, ja tässä minä vain istun.
Olen työskennellyt viisi vuotta ravintola-alalla, ja olen lievästi sanottuna hyvin kypsä kaikkeen, joka liittyy jollain tavalla ruokaan ja drinkkien tekemiseen.
Minulla on välillä ihan mieletön puhdistusvietti, ja nyt se on tullut taas. Yritän juoda aamuisin yrttiteetä kahvin sijaan. Kävin tsiigaamassa uuden ekokaupan Humalistonkadulla, Luomuidyllin, ja mukaan tarttui sitrus-nokkosteetä ja luomukahvifiltteripaketti. Liikkeessä on jonkun verran tyhjää tilaa, mikä antaa aika kolkon vaikutuksen. Mutta Ruohonjuuren tapaan sieltä löytyy kaikenlaista luonnonmukaista, mm hunajaa, müesliä, pesuaineita ja kosmetiikkaa. Ihan tsekkaamisen arvoinen butiikki ja palvelu on ystävällistä.
Keitän pari munaa kattilassa ja käytän keitinveden teehen. Mutta en saa sitä kurkusta alas. Olen henkisesti riippuvainen aamukaffesta.
Nyt pitää mennä.

Ei kommentteja:


Hae tästä blogista