9. elokuuta 2010

Täytyyhän minun jotain myrkkyä itselleni sallia

Taas on se aika. Viime syksynä mulla oli ihan sama juttu. Kaamea puhdistusvietti.
Päätettiin ystävättärien kanssa pyhittää tämä viikko kehon sisäiselle renssaukselle. Minä aion soveltaa raakaravintoa, silleen vähän nätimmin.

Kiellettyjä: tupakka (nyyh), alkoholi (myös punaviini, nyyh), valkoiset jauhot, riisi, pasta...sokeri, maitotuotteet, liha. Ja oikeastaan kahvi kuuluisi tähän katekoriaan, mutta täytyyhän minun jotain myrkkyä itselleni sallia.
Suositeltuja: vihannekset, hedelmät, herneet, pavut, palkokasvit.......ns elävä ravinto. Sapuskaa saa lämmittää, mutta korkeintaan 40 asteessa, ettei entsyymit kuole.

Aamulla kahvia ja muutama rusina. Ennen kauppareissua pikkukulhollisen täysjyvämuroja. Joo joo, sovitaan vaikka, että dietti alkaa lunchilla. Yleensä mulla ei ole nälkä moneen tuntiin, jos syön aamupalaa, mutta tänään katsoin silmät kiiluen Halipepun pinaattikeittoa ja voissa uitettuja karjalanpiirakoita. Ehkä juuri siksi, että pitkälle jalostetut hiilarituotteet ovat tällä viikolla kiellettyjen listalla.
Pilkoin salaatteja valmiiksi seuraavia päiviä varten.

1. Kaali-omenaraaste:
kaalia ja omenaa raasteena.

2. Tomaattisipulisalaatti.
tomaattia ja sipulia hienonnettuina. Mausteeksi rypsiöljyä, valkoviinietikkaa, suolaa ja pippuria.

3. Kikhernehummus.
ohje purkissa. (kikherneitä, murskattua valkosipulia, chilitahnaa, suolaa, sitruunamehua + lisäsin tomaattipyreetä, kun jääkaapissa oli avattu purkki)

Tein lounaan näistä ja lisäksi keitin parsakaalia ja kananmunia. Ei pöllömpää.

Ei kommentteja:


Hae tästä blogista