31. heinäkuuta 2010

"Sun pitäis vaihtaa johonki rauhalliseen alaan, niinku siivojan"

   Duuniviikko päättyi kunniakkaasti eilen perjantaina, ja viikonloppuduunit alkoivat sutjakkaasti eilen, perjantaina.
   Museolla oli poikkeuksellisen rauhallista, ja juuri minun opastuksilleni ei ollut yhtään osallistujia. Niimpä työpäivä sujui kierrellen gallerioita ja istuin tietokoneella. Iltapäivän kruunasi ukkosen aiheuttama sähkökatkos. Jaahas, eipäs tehdäkään tätä raporttia tänään.
   Klo 16, "I´m out of here", pyöräillen kotiin, hiestä märkänä, keskeytän poikien Alan Waken (tms), kylmä suihku, sapuskaa ja päikkäreille. Nukun 2 h sikeämmin, kuin olen nukkunut viimeiseen pariin vuorokauteen. Jahas, herätys. Halipeppu menee töihin ja minä pari tuntia perässä.
   Ravintola G:ssä esiintyy Peer Gynt. Ilta sujui normikaavan mukaisesti. Eräs asiakas halusi kertoaminulle, että minun pitäisi vaihtaa alaa johonkin rauhallisempaan, ehkä ryhtyä siivoojaksi. Olin sanaton. En kykene edes kommentoimaan edellä olevaa nyt.
   Kotona vähän ennen 5. Suihku, tuoppi kylmää vettä, Halipeppu tulee. Katsomme jakson West Wingiä kuin zombiet. Sänkyyn, nukahdan välittömästi ja näen unta duunista. Herään klo 13 ja Halipeppu on jo ylhäällä. Sillä on edessä 10 h:n duuniilta plus aamuvuoro huomenna. Minä kiitän itseäni, etten ottanutkaan sitä aamuvuoroa täksi päiväksi!!
   Olen kurkkuani myöden täynnä kakkaduunia. Se on loputon lantaämpäri, josta sitä sikiää! Irtisanouduin yhdestä henkufirmasta. Nyt on enää 3 pomoa jäljellä.
  

Ei kommentteja:


Hae tästä blogista